Cat 3: LSK / KLu
Beechcraft T-7: 28 stuks, kenmerken G-1 t/m G-28
De KLu kreeg Beech T-7's, aflevering via Avio Diepen in 1950. De tweedehands toestellen werden verstrekt onder Amerikaanse MDAP (Mutual Defence Assistance Program) en gebruikt voor aanvullende vliegopleiding op Twenthe. Latere kwamen ze bij de basisvluchten en 1 TransVA.
Met de toestellen waren veel structurele constructieproblemen vanwege hun ouderdom.
(De Rijksluchtvaartschool had ook 12 toestellen van type T-7 in gebruik na de oorlog. Vanaf vliegbasis Gilze-Rijen en later op Eelde tussen 1946 en 1962.)
De museumkist met fake registratie "G-29" van de stichting historische vlucht (c/n CA254). Stukje walkway is te zien. Foto: M.de Vreeze (used with permission)
Registratiegegevens LSK / KLu; Beechcraft T-7 Navigator: | |||||
Registratie | type | Constructie-nummer | Datum in dienst | Datum uit dienst | Opmerkingen |
G-1 | T-7-BH | juni 1950 | juni 1956 | MDAP USAF als 43-33267 | |
G-2 | 1950 | 1954 | USAF als 43-33300 | ||
G-3 | 1950 | 1953 | USAF als 43-33361 | ||
G-4 | 1950 | 1959 | USAF als 43-33325 | ||
G-5 | 1950 | 1953 | USAF als 43-33280 | ||
G-6 | 1950 | 1953 | USAF als 43-33291 | ||
G-7 | 1950 | mei 1957 | Gebruikt voor technische sleutel opleiding | ||
G-8 | 1950 | 1953 | USAF als 43-33294 | ||
G-9 | 1951 | 1956 | USAF als 43-33278 | ||
G-10 | 1950 | 1957 | USAF als 43-33269 (niet verwarren met museumkist) | ||
G-11 | 1950 | 1953 | USAF als 43-33270 | ||
G-12 | 1950 | 1954 | USAF als 43-33266 | ||
G-13 | 1950 | 1953 | USAF als 43-33295 | ||
G-14 | 1950 | 1955 | USAF als 43-33307 | ||
G-15 | 1950 | 1954 | USAF als 43-33312 | ||
G-16 | 1950 | 1953 | USAF als 43-33271 | ||
G-17 | 1950 | 1953 | USAF als 43-33308 | ||
G-18 | 1951 | 1953 | USAF als 43-33309 | ||
G-19 | 1951 | 1958 | USAF als 43-33289 | ||
G-20 | 1951 | 1959 | USAF als 43-33371 | ||
G-21 | 1951 | 1953 | USAF als 43-33327 | ||
G-22 | 1951 | 1956 | USAF als 43-33356 | ||
G-23 | 1951 | 1953 | USAF als 43-33350 | ||
G-24 | 1951 | 1953 | USAF als 43-33337 | ||
G-25 | 1951 | 1954 | USAF als 43-33368 | ||
G-26 | 1951 | 1953 | USAF als 43-33365 | ||
G-27 | 1951 | 1953 | USAF als 43-33268 | ||
G-28 | 1951 | 1953 | USAF als 43-33321 |
Opmerking: de latere "G-10" (PH-UDT) in MLM en "G-29" zijn museum vliegtuigen en werden nooit als zodanig militair in Nederland gebruikt
..
Registratiegegevens 1316 Dutch Communications Flight; Beechcraft D-18S Navigator | ||||
Registratie | Constructie-nummer | Datum in dienst | Datum uit dienst | Opmerkingen |
NL501 | A. 101 | wordt gerestaureerd? | ||
NL505 | A. 105 | |||
NL507 | A. 170 |
Bronnen o.a. [B17] Vlucht.tijd , [B18] KLu.Vliegt.
Opmerking: de NL-501 t/m NL-508 werden nooit militair in Nederland ingezet en aantal werden afgeleverd aan de Rijksluchtvaartschool
De inhoud werd voor het eerst opgesteld door M.de Vreeze zomer 2004 (op oude IPMS website)