...
Fabriek | Friedrichshafen |
Vliegtuig | |
Type-aanduiding | G.3 ( G.III ) |
Cat 1 -- totaal 1 exemplaar |
Informatie:
Driezits Duitse bommenwerper van de Friedrichshafen fabriek in Manzell aan de Bodensee. Ontwikkeld uit de G.II had de G.III duwschroeven. Het subtype G.IIIa had een tweedekker stabilo en dubbel kielvlak.
Het type werd veelvuldig ingezet in de Eerste Wereldoorlog en ook voor bombardementen op Parijs. Het was een betrouwbaar toestel en werd zelfs na de oorlog als verkeerstoestel omgebouwd.
2 x Mercedes D.IVa motoren van 260 pk
Spanwijdte: 23,7 m
Lengte: 12,8 m
Leeggewicht: 2700 kg
Maximum gewicht: 3920 kg
Maximale snelheid: 135 km/u
Bereik: 600 km of 5 uur vliegduur
Plafond: 4500 m
3 bemanningsleden
2 of 3 Parabellum 7,92mm mitrailleurs
maximaal 1000 kg bommenlast
Lengte: 12,8 m
Leeggewicht: 2700 kg
Maximum gewicht: 3920 kg
Maximale snelheid: 135 km/u
Bereik: 600 km of 5 uur vliegduur
Plafond: 4500 m
3 bemanningsleden
2 of 3 Parabellum 7,92mm mitrailleurs
maximaal 1000 kg bommenlast
Literatuur: | ||||
KLu vliegtuigen | Wim Schoenmaker en Thijs Postma | De Alk | pag 15 | 1987 |
Friedrichshafen G.III | Frits Gerdessen | Afd. Luchtvaartkennis | 1988-1 pag 37-40 | 1988 |
.
Websites: |
- https://en.wikipedia.org/wiki/Friedrichshafen_G.III |
FOTO GALERIJ:
Deze inhoud op deze pagina werd voor het eerst opgesteld zomer 2004 door M.de Vreeze