Foto Selectie uit de Beeldbank NIMH van Defensie die voor plastic modelbouwers handig kunnen zijn. (gefaciliteerd en beschikbaar gesteld middels insluitlinkjes door het instituut NIMH) :

Grumman S2F-1(S-2A) Tracker onderzeebootbestrijdingsvliegtuig 149 (1960-1974) (ex_USN 147639)

Code H  van Hato, Curaçao. Foto: NIMH beeldbank / Min. van Defensie (used with permission)

Het Grumman S2F-1 (S-2A) Tracker onderzeebootbestrijdingsvliegtuig 148 (1960-1971).

Het toegangsdeurtje is hier goed te zien. Foto: NIMH beeldbank / Min. van Defensie (used with permission)

Klaar voor de start met de startkabel. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

De trekhaken met de startkabel zijn hier goed te zien van de catapult a//b Doorman, Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Ongeval 1964 op Hato met de "170", details zijn mooi te zien. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Ongeval op Hato met de "170", het noodluik in het dak is open. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Op de centrale lift van de Hr.Ms Karel Doorman, Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Landing, vanghaak uit. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Op Hato, Curaçao. Het marine deel ligt aan de westkant van het veld. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Op Gibraltar, Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Hier gaat het mis met de "161" naast het dek maar het komt goed, Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Berging van de "161" met kraan, Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Radar neus omhoog voor inspectie. Het vreemde is dat de motoren draaien! Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Start vanaf Hr.Ms. Karel Doorman, Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

MAD boom uitgeschoven, radar uit en hook down, Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Radar onder de romp is uitgeschoven, Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Tracker met daarachter een Atlantic, het landingslicht links in de neus is goed te zien. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Onderaanzicht, Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Met doelsleper.  Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Met doelsleper los. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Vleugel opgevouwen. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

CS-2.  Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

CS-2 op Hato. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Bij overname CS-2 in Canada.  Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)


Details:

Het paneeltje van richtingsroer-actuator is gedemonteerd. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Motor op instructiebok, Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Motor verwijderd, het brandschot is te zien. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Onderhoud, Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Sono boeien laden, Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Deurtje staat open. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Motoronderhoud. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Sleepinstallatiedetails zijn ook te zien, Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Grumman sleepdoel gebruikt achter de Tracker, Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

 

Met dank aan het NIMH.