Foto Selectie uit de Beeldbank NIMH van Defensie die voor plastic modelbouwers handig kunnen zijn. (gefaciliteerd en beschikbaar gesteld middels insluitlinkjes door het instituut NIMH) :

Vroege Kaasjager met oorspronkelijke vleugel. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Hier hangen 2 ladders naast de cockpit. Ook de enkele spiegel in de kap is te zien. Het neuswiel is gedraaid maar ziet er wat gek uit. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Mooi foto van boven van de eerste Kaasjagers met ook de walkway strepen. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Kaasjager met de oorspronkelijke vleugel en zonder grote neus registratie. Let op de afsteunstang van de brandstoftank. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Kaasjagers met de eerste oude registraties Y7-3, ZX-6, 6A-15 op de neus. Ze voeren 6 roundels. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Clean, zonder tanks. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

De metalen kleur varieert wat per paneel. Oude schema met 6 roundels. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Eerste schema zonder grote codes en met vlaggetje op de staart. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Mooi overzicht van de details onderop met de roundels ook en tanks met afsteuning. De center vleugelpanelen hebben een andere metaal tint. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Hier hangen losse ladders aan de rechterkant en aan de linkerkant! Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Bij de latere Sabres zoals de F-86D en de F-86K scharniert de kap omhoog. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Met eerste grote registratie nummers op de neus. Hier worden de losse klim-stepjes gebruikt i.p.v een losse ladder. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Take off! Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Schoonmaak! Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Remmend met parachute. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Donkere wolken boven Twenthe. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Onderhoud. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Kaasjager na vleugel modificatie voorzien van de vergrootte "F-40" vleugel. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Er zit hier een squadron embleem op de staart. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

 

Dit is een latere F-86K na de "F-40" vleugel modificatie met ook Sidewinder pylons. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Apart is hier dat de regi ook op de staart staat. Ook leuk te zien dat er "FIAT" op staat. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Gefotografeerd vanuit een KLu T-33.  Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

De inlaat is afgedekt met een plaat met het nummer van de kist. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

De Sidewinder heeft nog een beschermkap die eraf moet. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Hier is een gekromde zwarte streep te zien op de romp die leidt naar de RESCUE pijl bovenop achter de kap. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission) 

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Motor testen zonder staart op Twenthe, dat kan dus ook. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

F-86K met daarachter een Fokker S.14 MACH Trainer en een serie Hunters. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Parachute landing, 1958. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Met een dekzeil over de cockpitkap. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Hier is het metaal bij de schietgaten wat verbrand lijkt het wel. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Details van de schietgaten zijn hier ook goed te zien net als details in de cockpitkap. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission) 

Wat het rode inlaat lipje is, is wat onduidelijk. Wellicht een beschermplaat tijdens een Open dag. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

De Sidewinder is hier goed te zien, onder een latere F-86K. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

 

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

De kanon schietgaten zijn goed te zien. Verder gaat de slat haaks open dus ontstaat een spleet ernaast. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

De lamp onderin de neus is hier ook goed te zien met de knik in de voorste deur. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Cockpit kap is hier goed te zien met 1 enkele centrale "achteruitkijk" spiegel. De "klim- stepjes" staan open. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Confidentieel ? Buiklanding. Waarom het grote zijluik eraf is, is onduidelijk. Om te blussen? Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

De tank lijkt hier wel zwart. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Tanken op Soesterberg. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Cockpit. De toeter van het radarscherm is hier gedemonteerd? Voor zo'n foto stond je vroeger voor de krijgsraad. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

"Achter de stoeldetail.....". De kap is dicht maar het glas lijkt er wel af. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Hier is een toeter van de radarscope wel te zien in de cockpit. Wellicht niet altijd gebruikt? Zoals hieronder? Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Instapladder is hier goed te zien net als de uitgeslagen slat. Opvallend is de "US AIR FORCE" doorschijnende titel... Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Staartdemontage voor motor onderhoud. De cockpitkap is ook gedemonteerd. Leuk voor diorama bouwers. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Motor op een proefstand. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Trekken maar! Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Radar detail. In de kap zijn strepen te zien.  Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

in de takels. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Onderhoud. Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission)

Foto: Beeldbank NIMH (linked with permission) 

 

Met dank aan het NIMH voor het beschikbaar stellen van foto linkjes.