Cat 4. MLD
circa 10 stuks;
Er werden diverse Harvards vanuit de LSK geleend aan de Koninklijke Marine, die weer terug gingen naar de LSK / KLu. Verder vier kisten met de nieuwe MLD registratie vanaf 1959.
Kijk ook bij de KLu informatie....
Registratiegegevens North American AT-16/UT-6 Harvard bij de Marine LuchtvaartDienst: | |||||||
Registratie | Engelse Registratie | US-Fiscal Year-nr. | Constructie-nummer | Datum in dienst | Datum uit dienst | Opmerkingen | |
L-1 / 12-1 |
FT316 | 43-13057 | 14a-1356 | 17-10-1946 | 08-04-1949 | Gebouwd bij Noorduyn Aviation (Canada). Werd B-63, LSK | |
L-2 / 12-2 |
FT326 | 43-13067 | 14a-1366 | 06-09-1946 | 23-07-1948 | Gebouwd bij Noorduyn Aviation (Canada). Werd B-62, LSK. | |
L-3 / 12-3 |
FT233 | 43-12974 | 14a-1273 | 29-08-1946 | 15-09-1948 | Gebouwd bij Noorduyn Aviation (Canada). Werd B-61, LSK. | |
L-4 / 12-4 |
FT456 | 43-13098 | 14a-1496 | 13-09-1946 | 03-02-1949 | Gebouwd bij Noorduyn Aviation (Canada). Werd B-60, LSK |
|
L-5 / 12-5 |
FT144 | 43-12888 | 14a-1184 | 27-08-1946 | 14-04-1949 | Gebouwd bij Noorduyn Aviation (Canada). Werd B-59, LSK. | |
L-6 / 12-6 |
FE907 | 42-12394 | 14-641 | 27-08-1946 | 14-09-1949 | Gebouwd bij Noorduyn Aviation (Canada). Werd B-64, LSK. | |
043 | FT176 | 43-12917 | 14a-1216 | 28-01-1965 | 31-03-1971 | Overgenomen van Klu, ex-B-56. Vloog vanaf De Kooy. Verkocht, werd PH-KMA |
|
044 | FT220 | 43-12961 | 14a-1260 | 28-01-1965 | 03-03-1966 | Overgenomen van Klu, ex-B-57. Vloog vanaf De Kooy. Afgeschreven medio 1966 |
|
098 | FT454 | 43-13195 | 14a-1494 | 30-03-1966 | 04-02-1970 | Overgenomen van Klu, ex-B-84. Vloog vanaf De Kooy. Verkocht, werd OO-DAF |
|
099 | FE821 | 42-12308 | 14-555 | 30-03-1966 | 07-11-1968 | Overgenomen van Klu, ex-B-164. Vloog vanaf De Kooy. Ongeval november 1968, afgeschreven begin 1969 en gesloopt |
Bronnen o.a. [B17] Vlucht.tijd , [B16] MLD.70
Opmerkingen:
- de B-101 en B-155 vlogen ook bij MLD no.1 squadron op Hato Curacao maar met hun LSK registratie;
- er vliegt ook een AT-6A Texan code "313" in Kon.Marine schema maar dit toestel en type heeft nooit aldaar gevlogen.
De inhoud werd voor het eerst opgesteld door M.de Vreeze zomer 2004 (op oude IPMS website)