mip00nr4
  • SpähPanzer2 "Luchs" A2 - Sommige voertuigontwerpen zijn tijdloos. Een concept kan zó goed zijn dat er maar marginale veranderingen nodig zijn om het voertuig weer up-to-date te maken. De Luchs is hiervan een voorbeeld. Je ziet in het ontwerp nog vele trekken van het verkenningsvoertuig Sd.Kfz.234/2 Puma uit de 2e Wereldoorlog.
  • Vreemde Vogels - Dit artikel gaat over Spitfires. We proberen in dit artikel een nieuw modelbouwlicht te laten schijnen op dit klassieke vliegtuig en aan te geven hoe je met een eenvoudige conversie een heel apart model neer kan zetten: een Spitfire fotoverkenner. Het artikel bestaat uit een algemene beschrijving van de Spitfire als fotoverkenner en een drietal specifieke modelbouwbeschrijvingen.
  • H.M.S. Compass Rose Flower-klasse korvet - Je kunt van de Engelsen zeggen wat je wilt, maar in tijden van crisis zijn ze op hun best. Vaak komen ze met de gekste oplossingen, hangt het met houtjes en touwtjes aan elkaar, maar het werkt wèl. Een voorbeeld hiervan is het "Flower-class"-korvet. Een tot oorlogsschip omgebouwde walvisjager, speciaal uitgerust om konvooien te beschermen tegen U-Boote.
  • Boeing 767 - De ontwikkeling van de Boeing 767 was het antwoord van Boeing op de Europese Airbus A300. De A300 maakte begin jaren zeventig zijn eerste vlucht en begaf zich op een gebied waarop de concurrentie uitsluitend bestond uit ontwerpen op papier. Zowel Boeing als Douglas werden afgetroefd, want geen van beiden had een toestel dat kon concurreren op deze markt voor tweemotorigen voor middelgrote afstanden met een groot vervoersaanbod. Boeing's antwoord was het 7X7-programma. Dit project vormde tien jaar lang het onderwerp van discussies en studies en tijdens een lange ontwikkelingsperiode ontstonden er verschillende configuraties, waaronder een T-staart, motoren boven de vleugel en allerlei andere variaties. In juli 1978 maakte het bedrijf ten slotte de lancering van het toestel bekend als de B767-200, in dezelfde maand als Airbus bekend maakte dat zij de A310 ging bouwen.