Vrijdag 13 december was de laatste bijeenkomst van het jaar. Vanwege het slechte weer ging het spotten op het Panoramaterras niet door. ‘s Middags troffen 4 leden elkaar bij Schiphol’s Polderbaan. Onder af en toe regenachtige omstandigheid werd daar gespot en over de modelbouwhobby gesproken.
Tegen het einde van de middag vertrok een aantal van hen naar onze ‘stam-chinees’ in Hoofddorp. Daar sloot nog een aantal leden zich aan en na een wederom smaakvol en gezellig verlopen diner vertrokken zij naar de bijeenkomst in de Luchtvaart Hobby Shop. Wij werden door Erwin Stam welkom geheten en de overige leden sloten zich al snel aan. Onze ‘captain’ André overhandigde aan Erwin de traditionele kerstattentie, bedoeld voor LHS en Erwin, als blijk van waardering voor de gastvrijheid die SIG Airliners & Civil Aviation in 2019 heeft mogen ervaren.
Met 11 aanwezige leden was het een goed bezochte en gezellige avond.
Meegenomen model in aanbouw:
Airbus A350-1000 Cathay Pacific (1/144, André Verduijn)
De volgende gebouwde modellen waren meegenomen:
Boeing 747-8X Pan American (1/144, Gerard Goeijenbier)
Boeing 767-300 United (1/144, Gerard Goeijenbier)
Embraer Emb-190 KLM Cityhopper (1/144, Nick van der Windt)
Lockheed L-14 KLM (1/72, Jan Groeneveld)
Douglas DC-5 KLM (1/72, Jan Groeneveld)
Een ieder deed verslag van zijn bouwervaringen en plannen, waarbij ideeën en oplossingen werden uitgewisseld. Zo deed Jan Groeneveld uitgebreid verslag van zijn ervaringen met de bouw van de Classic Plane Lockheed L-14 en de Planet Models Douglas DC-5. Gerard Goeijenbier toonde zijn verbouwde fictieve Boeing 747-8X, met volledig verlengd bovendek en de Revell Boeing 767-300.
Nick van der Windt deelde zijn bouwervaring met de Revell Embraer Emb-190. André Verduijn toonde de in aanbouw zijnde Zvezda Airbus A350-1000. Dit is een IPMS recensiekit, waarvan te zijner tijd bouwverslag in MIP of op de IPMS-website wordt geplaatst.
Verder is nog een aantal onderwerpen behandeld, zoals de nieuwe kits Revell A320neo en A321neo, de Zvezda Airbus A350-1000 en de F-RSIN Canadair CL-44.
Tevens was er een korte terugblik op de uiterst succesvolle ESM 2019 en de werd de keuze voor onze deelname aan ESM 2020 en 2021 besproken.
Onder dankzegging voor de gastvrije ontvangst namen wij om 22.00u afscheid van Erwin.
Voor data van SIG Airliners & Civil Aviation bijeenkomsten verwijzen wij naar de agenda op deze website en achterin MIP-magazine