Zaterdag 15 juli was de vijfde bijeenkomst van 2017. Op deze dag hadden 8 personen de weg naar de ‘Koffieshop’ van Luchtvaart Hobby Shop gevonden. De bijeenkomst verliep in vertrouwde en gezellige sfeer.
De volgende in aanbouw zijnde modellen waren meegenomen:
Fokker F.VIII KLM (1/72, Rob Hamann)
Boeing 707-420 TWA (1/100, André Verduijn)
Boeing 747-400 British Airways (1/144, Karel Vos)
Boeing 757-200 Air Holland (1/144, Jordy Meijers)
Boeing 787-8 Arke/TUI (1/144, Nick van de Windt)
Boeing 737-800WL UTair (1/144, Nick van de Windt)
Tupolev Tu-154B Sichuan Airlines (1/144, Jordy Meijers)
FK.43 Fokhoven Diepen Vliegtuigen (1/72, Rob Hamann)
Fokker F-27-200 British Midland (1/144, Louis Charmant)
Martin M-130 China Clipper Pan American Airways (1/144, Louis Charmant)
De volgende gereed zijnde modellen waren te zien:
Tupolev Tu-144 Aeroflot (1/144, Gerard Goeijenbier
Lockheed L-1011 Tristar TWA (1/144, Gerard Goeijenbier)
Airbus A320 Etihad (1/144, Louis Charmant). Dit is het gebouwde model van de IPMS-recensiekit van de Revell Airbus A320 van Etihad, waarvan het recensieverslag binnenkort in MIP of op de IPMS-website wordt gepubliceerd
De modelpresentatie is wederom een gewaardeerd onderdeel van de bijeenkomst gebleken, waarbij elke bouwer zijn gebouwde en/of in aanbouw zijnde modellen besprak. Zo gaf Karel Vos uitleg over de diverse bouwfases van de Revell Boeing 747-400 en Gerard Goeijenbier vertelde uitgebreid over de bouwervaringen met de Otaki Lockheed L-1011 Tristar en de Revell Tupolev 144. Nick van der Windt vertelde enthousiast over de bouw van de IPMS-recensiekit, de Zvezda Boeing 737-800.
Nadat de diverse aankopen waren afgerekend vertrok het grootste deel van de groep naar de Polderbaan van Schiphol. Daar werd op relaxte wijze verder gesproken over de modelbouwhobby, met uitzicht op de landende vliegtuigen.
Voor data van onze bijeenkomsten verwijzen wij naar de agenda op deze site en achter in het IPMS-NL magazine ‘Modelbouw In Plastic’.