Zaterdag 26 augustus was de vijfde bijeenkomst van onze SIG A&CA. Traditioneel op de laatste zaterdag van augustus is ook de IPMS ‘De Start’-bijeenkomst en om die reden een perfecte combinatie om op dezelfde dag de bijeenkomst van onze SIG te houden. Een aantal leden bracht eerst een bezoek aan ‘De Start’ en 10 leden kwamen naar de bijeenkomst in onze vaste locatie, Luchtvaart Hobby Shop. De volgende gereed zijnde modellen waren te bewonderen:
Boeing 787-9 El Al (1/144, Johan Eijkenaar)
Boeing 777-300 LATAM (1/144, André Verduijn)
Boeing 787-9 Air Europa (1/144, André Verduijn)
Vickers Viking British European Airways (1/144, Louis Charmant)
Er waren vier modellen in aanbouw meegenomen:
Boeing 727-200 American Airlines (1/280, Piet Grootenboer)
Fokker F28-1000 (1/144, Rob Hamann)
Junkers Ju-52 Lufthansa (1/72, Gerard Goeijenbier)
Fokker F50 KLM Cityhopper (1/144, Johan Eijkenaar)
Zoals gebruikelijk zijn alle modellen uitvoerig besproken. Zo vertelde Johan Eijkenaar over de bouw van de Zvezda El Al Boeing 787, met decals van de speciale promotiebeschildering voor San Francisco en Las Vegas.
Zijn Fokker 50 is een gerestaureerd en aangepast Welsh Models model.
André Verduijn vertelde over de totstandkoming van zijn ‘Boeing zusjes’ van Revell en de problemen die hij ondervond met gebruik van Microscale Soft en -Sel en hoe hij dat in de toekomst kan voorkomen.
Piet Grootenboer toonde de Matchbox Boeing 727 en kreeg van de aanwezigen tips over meerdere door Matchbox uitgebrachte airliners.
Rob Hamann was niet enthousiast over zijn F-RSIN F28 en benoemde een aantal tekortkomingen.
Gerard Goeijenbier vroeg en kreeg adviezen over het verwerken van de oude decals op zijn ‘Tante Ju’.
Tot slot vertelde Louis Charmant over de bouw van zijn F-RSIN Vickers Viking, een IPMS-recensiemodel.
Nadat de aanwezigen de diverse aankopen hadden afgerekend vertrok een deel van de groep naar de Polderbaan van Schiphol. Daar werd verder gesproken over de modelbouwhobby, met de landende vliegtuigen op de achtergrond.
Voor data van onze bijeenkomsten verwijzen wij naar de agenda op deze website én de agenda in MIP-magazine.