Tijdens de IPMS Ledendag was ook SIG Airliners & Civil Aviation vertegenwoordigd. Wij zijn bekend van de kleurrijke passagiersvliegtuigen (airliners). Minder bekend is dat SIG A&CA zich op een veel breder gebied begeeft en wel Civil Aviation in zijn totaliteit, waarbij het object een civiele registratie voert. Tijdens de Ledendag was de presentatie erop gericht om dat minder bekende gebied onder de aandacht van de aanwezige IPMS-leden te brengen.
De volgende in aanbouw zijnde modellen waren te zien:
- Aero 45 Lufthansa (1/72, Amodel)
- Kamov KA-15M Aeroflot (1/72, Amodel)
- LS8-a/18 zweefvliegtuig (1/32, Revell)
- SpaceShipTwo & WhiteKnightTwo Virgin Galactic (1/144, Revell)
- Eurocopter EC-135 Swedish Police (1/32, Revell)
- Avro 691 Lancastrian Qantas (1/144, Amodel)
- B-17 Trans World Airlines (1/72, Hasegawa/DrawDecal)
- Piper Super Cub PA-18 (1/48, Revell)
- Heinkel He-70G Lufthansa (1/72, ICM)
- H.P.-42 Heracles Imperial Airways (1/144, Airfix)
Van een aantal modellen werd een conversieset getoond:
- Boeing C-17A, civiele uitvoering van Qatar Emiri Air Force, met flaps-down set (1/144, Revell/26Decals/Wolfpack)
- D.H. Comet 4B, ombouw naar Comet 1 (1/144/Airfix)
- Süd Aviation SE-210 Caravelle III, ombouw naar Caravelle 11R met vrachtdeur (1/144, Airfix/F-RSIN)
- Airbus A340-300, ombouw naar A340-600 (1/144, Revell/Bra.Z. Models)
- Vickers VC-10, ombouw naar Super VC-10 (1/144, Airfix/Bra.Z. Models)
Als gereed zijnde modellen waren te zien:
- Lockheed Hudson BOAC (1/72, Airfix/Vingtor Decals)
- F4U-4 Corsair ‘Lancer Two’ (1/32, Hobbyboss/DrawDecal)
- Airbus A320 Etihad (1/144, Revell)
Een foto-impressie van onze presentatie:
De presentatie viel op en de leden van SIG A&CA hebben er met vele 'IPMS-collega's' leuke gesprekken over gevoerd. Voor data van onze bijeenkomsten verwijzen wij naar de agenda, achterin MIP-magazine en op de IPMS-website.